« »Ultiem samenwerken

Gepubliceerd op 01-05-2015

Relaties: de sleutel naar Power Partners  
Denk aan strategische bondgenootschappen zoals: Wie denk je dat jouw klanten nodig hebben onmiddellijk vóór, tijdens en nadat ze met jouw hebben samengewerkt?   Vaak hoor je dan dit:   "Power teams, dat is precies wat ik nodig heb! – Nog meer vergaderingen! Ik heb nu al nauwelijks tijd om mijn werk af te krijgen, en dan nog een-op-een met BNI’ers en de vrijdagmorgen bijeenkomsten elke week! Wie heeft er tijd voor nog een vergadering.?'

Klinkt dat bekend?  

Helemaal mee eens!

Hoewel ik niet geloof in meer willekeurige vergaderingen, geloof ik wel in de macht van Power Teams (of geef het een andere naam) en de relaties die je nodig hebt om te bouwen aan jouw succes. Ik denk dat Power Team vergaderingen niet persé die tijd impact hoeven te hebben. Ik denk dat nauwe persoonlijke relaties met Power Team leden van cruciaal belang is. Extra ‘vergaderingen’ zijn dan nauwelijks nodig.  
En denk ‘out of the box’(=dooddoener), nee ‘denk zonder een box’! Gewoon omdat je in eenzelfde bedrijfs- of productkolom zit, betekent niet dat dit de enige optie is!

Maar ik wil nog verder gaan
Voor samenwerking hoeft je niet afhankelijk te zijn van het vormen van Power teams binnen jouw netwerk (BNI bijv.). Sterker nog; laat jouw gedachten, fantasie en ondernemerschap eens los op wellicht product- of dienstontwikkeling met bedrijven in jouw netwerk die, op het eerste oog, niet eens bij jouw bedrijvigheid passen.  

Samenwerking
Waarom zou een makelaar niet een samenwerking/product/dienst kunnen ontwikkelen met een autobedrijf? Waarom zou een accountant niet geïnteresseerd zijn in een ludieke maar houtsnijdende actie met een houtbewerkingsbedrijf of reclamebureau voor haar klanten? Zou het niet fantastisch zijn als je zo, binnen jouw eigen netwerk, een helemaal unieke dienst zou kunnen aanbieden, een product waarmee je jezelf onderscheid van al die anderen?

Maar het maakt niet uit welke samenwerking je met wie dan ook aangaat; het komt toch vooral neer op relaties bouwen.
Je zult nooit in staat zijn om samen te werken met die benodigde professionals/bedrijven als je niet de tijd neemt om een ??relatie met die persoon of bedrijf op te bouwen zodat hij / zij kan begrijpen hoe ook zij hun klanten kunnen laten profiteren door een verwijzing/aanbeveling naar jou.  

Je moet alleen weten wat je zou moeten vragen en vervolgens de relaties smeden die nodig zijn om het te laten gebeuren.
Zie en voel hoe het identificeren van jouw samenwerking deuren kan openen naar nieuwe groepen klanten door middel van potentiële strategische allianties!

4801430472394128969e9768f83943fec29664ecb65d4.jpg