« »Eerlijke en nuttige feedback

Gepubliceerd op 16-04-2015
Het krijgen van eerlijke, nuttige feedback is de snelste route naar betere prestaties.

Mensen zijn soms ook te aardig om de volledige waarheid te delen of te geïntimideerd om volledig eerlijk te zijn. Je moet duidelijk zijn dat je eerlijke feedback wilt.
Als je zegt: "Wees niet aardig, maar behulpzaam," zullen mensen zich minder snel geremd voelen. In plaats van te vragen wat je verkeerd hebt gedaan, vraag wat je in de toekomst beter zou kunnen doen.

Oordeel niet over de feedback die je krijgt of die nu positief of negatief is. Bedank mensen gewoon voor hun eerlijke mening en laat ze weten dat je hun opmerkingen en meningen het op prijs stelt.

Schrijf op wat er wordt gezegd. Een kleine stilte laten vallen communiceert dat je de feedback serieus neemt en het geeft mensen de tijd om verder na te denken over wat ze zou kunnen toevoegen. Vraag ook meerdere keren om feedback.
Geef mensen meerdere mogelijkheden om jou echte feedback te geven.

1428653201c788d4634fa70ab6d5a09d3fb5a84a3f.jpg