« Veranderingen omarmen?

Gepubliceerd op 22-11-2018

Waarom is verandering belangrijk in een organisatie? Leren houdt scherp!

Verandering is belangrijk voor elke organisatie die wil blijven groeien en bloeien. Het personeel moet mee!

Elk bedrijf, in deze huidige snel veranderende omgeving, die op zoek is naar de mogelijkheid om het tempo van veranderingen te vertragen zal waarschijnlijk erg teleurgesteld worden.
In feite zouden bedrijven verandering moeten omarmen. Verandering is belangrijk voor elke organisatie omdat zonder verandering, bedrijven waarschijnlijk hun concurrentievoordeel verliezen en niet meer aan de behoeften van een groeiende groep trouwe klanten zullen voldoen.

Technologie
Verandering die het gevolg is van de invoering en toepassing van nieuwe technologie kan in het begin storend zijn, maar in de meeste gevallen zal deze verandering de productiviteit en de service verhogen in effectiviteit en efficiency.
Technologie heeft ook gevolgen voor de manier waarop we communiceren. De huidige ontluikende communicatietechnologie vertegenwoordigt veranderingen die organisaties in staat stellen om meer gefocust en sneller dan ooit te leren.

Klantbehoeften
Klanten die tevreden waren met conventionele ovens vele jaren geleden zijn soms ongeduldig met de magnetron van vandaag. Terwijl de wereld zich steeds verder ontwikkelt, veranderen en groeien de behoeften van klanten. Zij creëren een nieuwe vraag naar nieuwe soorten producten en diensten - en dit biedt openingen voor nieuwe gebieden en mogelijkheden voor bedrijven om aan die behoeften te willen voldoen.

De economie
De veranderende economie kan organisaties in zowel positieve als negatieve wijze beïnvloeden en beide kunnen stressvol zijn.
Een sterke economie en een toenemende vraag naar producten en diensten zou kunnen inhouden dat bedrijven moeten overwegen te expanderen, extra personeel aan te nemen en nieuwe faciliteiten te creëren. Deze veranderingen bieden ook groeimogelijkheden voor het personeel, maar ook groei van nieuwe uitdagingen.
Een zwakke of verzwakkende economie kan nog meer problemen veroorzaken als bedrijven met moeilijke beslissingen worden geconfronteerd die invloed kunnen hebben op de salarissen en voorzieningen van werknemers of zelfs hun baan dreigen te verliezen. De mogelijkheid om beide uiteinden van het spectrum te beheren zijn cruciaal voor organisaties die een sterk merk en sterke relaties met klanten en werknemers willen handhaven.

Groeimogelijkheden
Verandering is belangrijk in organisaties om medewerkers nieuwe vaardigheden te laten leren, nieuwe kansen te verkennen en hun creativiteit los te laten op een manier die uiteindelijk de organisatie ten goede komt door middel van nieuwe ideeën en een verhoogde inzet en inzetbaarheid. Het voorbereiden van werknemers hoe om te gaan met deze veranderingen behelst een analyse van de tools en training die nodig is om hen te helpen nieuwe vaardigheden te leren en oude gewoonten (wellicht) te veranderen of af te leren. Training kan worden verstrekt via de traditionele klassikale instellingen, op de werkplek of, in toenemende mate, door middel van online leermogelijkheden. Belangrijk is dat organisaties een serieuze evaluatie maken van de mogelijkheden van hun werknemers en vervolgens concrete nemen stappen om leemtes op te vullen tussen de huidige en de vereiste vaardigheden om zo optimaal te reageren op de noodzakelijke groei.

Uitdagen van het “NU”
Door simpelweg de vraag te stellen "Waarom?" kan al leiden tot nieuwe ideeën en nieuwe innovaties die direct invloed hebben op de huidige situatie. Organisaties profiteren van verandering als die resulteert in nieuwe manieren van kijken naar de behoeften van jouw klanten, nieuwe manieren voor het leveren van klantenservice, nieuwe manieren om de interactie met de klant te versterken en nieuwe producten die nieuwe markten kunnen aantrekken. Nieuwe medewerkers kunnen bijzonder waardevol zijn omdat ze kunnen wijzen op mogelijke verbeteringen in processen of denkwijze die huidige ‘geconditioneerde’ werknemers over het hoofd zien.
Maar ook bestaande werknemers moeten worden aangemoedigd om de vraag te stellen waarom de dingen op een bepaalde manier worden gedaan en op zoek te gaan naar nieuwe manieren om werk sneller, beter en met hogere niveaus van kwaliteit en service gedaan te krijgen.

Interesse om samen eens naar mogelijkheden, aanpassingen en innovaties te kijken die in jouw bedrijf een Groeiversnelling zouden kunnen geven?

Maak een afspraak!


Doe een meesterzet en grijp dan deze kans!



1461838752a2955615112f4bfe406f94467938ab9b.jpg
2241461838463842fddcb844b8ce611db884cbef5cffc.jpg
1461838511c5493746036d1f87e1569af34e1983be.jpg