« »Meest gemaakte marketingfouten I

Gepubliceerd op 21-10-2015

Voorkom de meeste gemaakte marketingfouten! Deel I

Bullzeye laat zien hoe u kunt en gaat groeien. Marketing is voor groei onontbeerlijk.
Laat u bij de hand nemen door een gerenomeerd reclamebureau die wijst u de weg!

1. Aannemen dat u niet aan marketing hoeft te doen
Zelfs de grootste bedrijven moeten zich constant inspannen om hun naam en producten onder de aandacht van hun prospects en klanten te brengen. Ze besteden jaarlijks miljoenen aan reclame. Zelfs als u een beter product heeft moet u dat laten weten, de klanten komen niet vanzelf naar u toe!
Zorg voor minimaal 6 tot 8 contactmomenten per jaar (bezoeken, telefoontjes, nieuwsbrieven, mailings e.d.).

2. Aannemen dat marketing veel geld kost
U kunt marketing zo duur, of zo goedkoop maken, als u wilt. De grootste misvatting is dat marketing bergen met geld kost. Kleine bedrijven kunnen vaak met weinig middelen hun boodschap uitdragen.
Neem eens contact op met de locale advertentiekrant en vraag of u regelmatig een stukje over uw diensten kunt schrijven. Bedenk originele acties en stuur een persbericht naar alle kranten in uw omgeving. Maak gebruik van direct mail. Direct mail is in verhouding tot advertenties bijzonder goedkoop en u kunt gericht voor een bepaalde doelgroep kiezen. 

3. De verkeerde doelgroep
Richt uw boodschap op een nauwkeurig omschreven doelgroep. U kunt niet alles voor iedereen zijn. Durf op te offeren. Dat is de kern van goede marketing. Uw klanten en prospects moeten precies weten waarvoor ze bij u terecht kunnen. Adverteer om ze er constant aan te herinneren. De moderne consument verwerkt dagelijks een geweldige hoeveelheid informatie. Als u uw eigen boodschap onvoldoende uitdraagt zullen uw klanten snel vergeten wat u voor ze kunt betekenen.

4. Imago en identiteit met elkaar verwarren
Imago is vaak niet "echt". Mensen denken dat het imago kunstmatig wordt gekweekt of gecultiveerd. Uw eigen identiteit is wel echt. Vertel aan uw klanten wie u werkelijk bent en wat u doet. Consumenten herkennen en waarderen de waarheid. Voorzie al uw drukwerk van uw belangrijkste reclameslogan, uw naam en zelfs uw foto. Laat zien wie u bent.

5. Onderwaardering van uw product of dienst
Wees u zelf bewust van uw toegevoegde waarde. Breng daarvoor de bijpassende prijs in rekening. Geef niets voor niks weg. Veel mensen associëren goedkoop met slechte kwaliteit. Uw diensten/producten vallen toch niet in deze categorie?

Groeien met impact - Bullzeye

 

Deel II volgt spoedig!

1445428503f0b7340be7479febe46ee90a143f18c4.jpg